2019. február 18., hétfő

 

 

Pannon-Egyetem-NagykanizsaVízügyi üzemeltetési mérnök alapszakot indít a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusza, Magyarországon először angol nyelven - tájékoztatta az intézmény az MTI-t.

Közleményükben kiemelték: globális vízhiány várható, ezért a víztechnológiák támogatása, innovatív fejlesztése minden ország számára nemzetstratégiai cél. Magyarország meghatározó szerepet tölt be ezen a területen, hiszen a Kárpát-medence geológiai és geográfiai adottságai, illetve az ezzel párosuló víztechnológiai tudás több mint százéves tradíciókkal rendelkezik.

Bővebben...

Az építőipari szakképzés egyik legsúlyosabb problémáját a gyakorlati oktatás nem megfelelő volta jelenti. A kőműves, ács, szárazépítő és hidegburkoló szakmákban végzett tanulók gyakorlati készségeinek hiánya a nemzetközi szakmunkásversenyeken elért eredményeik tükrében egyértelműen bizonyítható. Bár a néhány éve bevezetett duális képzés számos kedvező hatás mutat, azonban az építőipari szakmák esetében nem biztosítható, hogy a tanuló egy vállalkozásnál teljes körű gyakorlati képzésben részesüljön.

Az építőipart szezonális munkavégzés jellemzi, ráadásul a kivitelezési munkák helyszíne is folyamatosan változik. Emellett a cégek munkaellátottsága a rendelés-állomány ingadozása miatt előre nehezen kiszámítható. Mindezek következtében az építőipari szakképzés, és ezen belül a gyakorlati képzés megvalósításának, illetve ütemezésének igénye és módja is jelentősen eltér a más ágazatok képzési igényeitől és oktatási gyakorlatától. Az állandó helyszínen, gyárakban, műhelyekben, vagy bizonyos szakmák esetében egy-egy kkv-nál (pl. fodrász, kozmetikus, fényképész, stb.) történő munkavégzés esetén, az üzemen belüli képzés a megfelelő forma. Az építőiparban azonban a munkavégzés a telephelyektől távol, állandóan változó helyszínen történik, ráadásuk a néhány fős vállalkozások többsége egy-egy feladat végzésre specializálódik, így ezeknél a vállalkozásoknál nincs mód arra, hogy a tanuló szakmája minden részterületével találkozzon és azt készségszinten el tudja sajátítani.

Bővebben...

Rail-Cargo-szakkepzesEgyüttműködési megállapodást írt alá a Rail Cargo Hungaria és a Szekszárdi SZC Apáczai Csere János Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiuma a sikeres szakképzés elősegítéséért.

Magyarország piacvezető árufuvarozó vasúttársasága, a Rail Cargo Hungaria Zrt. öt évre szóló, a vasútszakmai képzés közös támogatását, illetve a partnerség erősítését célul tűző megállapodást kötött a Szekszárdi SZC Apáczai Csere János Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumával. Az együttműködést megerősítő dokumentumot a vállalat részéről Kotiers Román CFO, az Igazgatóság tagja és dr. Vincze Teodóra humánerőforrás igazgató, az intézmény részéről pedig Ábrahám Norbert, a Szekszárdi Centrum főigazgatója, illetve Gaál János, a tagintézmény vezetője látták el kézjegyükkel.

Bővebben...

IMG 0379-wAz ÉVOSZ az Erasmus+ Program keretében, 2018 novemberében a nagytáblás zsalurendszerek alkalmazási lehetőségeinek bemutatására építőipari szaktanárok és gyakorlati oktatók számára szervezett tanulmányutat. Az ország különböző építőipari szakiskolájából érkező húsz szaktanár és oktató az egyhetes tanulmányút keretében a Paschal és a NOE cégeknél tett látogatás mellett a Biberachi és a Sigmaringeni Gyakorlati Képzőközpontokban a német duális képzés egyik fontos pillérét jelentő üzemen kívüli gyakorlati képzést is tanulmányozta.

Németországban az egyszerűbb vasbetonszerkezetek zsaluzatát a kőművesek készítik, a zsalurendszerek építése pedig a betonszerkezet-építő szakma feladata. A képzés ennek következtében nem az ács, hanem a kőműves szakma körébe tartozik. A gyakorlati képzésnek a Sigmaringeni Építőipari Gyakorlati Képzőközpont ad helyet. A német építőipari szakképzési rendszerben az un. üzemen kívüli gyakorlati képzőközpontok feladata, hogy a tanulók ott az adott szakma teljes spektrumát megismerjék és gyakorlati fogásait elsajátítsák. Erre ugyanis az őket foglalkoztató, döntően kisvállalkozásoknál nem lenne lehetőség. A tanuló emellett a munkahelyi gyakorlaton munkatapasztalatot és szakmai gyakorlatok szerez.

Bővebben...

ejmsz-logoKeresett, jól fizető szakmának tartják a középiskolások a mérnöki hivatást, és minden negyedik megkérdezett közülük el is tudja képzelni magát ezen a területen. Viszont hiába vonzó számukra ez a pálya, mégsem tudnak munkaköröket, feladatokat társítani hozzá – derül ki az Együtt Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ) által készített, a STEM Pályaorientáció 2018 konferencián bemutatott új, országos felméréséből, amely 42 magyar középiskola, 1204 tanulójának megkérdezésén alapul.

Noha a válaszadó 9 - 12. évfolyamos diákok 80 százaléka szerint sokat kell tanulni ahhoz, hogy valakiből informatikus vagy mérnök váljék, közülük a legnagyobb arányban (22 százalék) az informatikai képzést jelölnék meg elsődleges továbbtanulási irányként, míg másodikként (18 százalék) valamely mérnöki szakot. Ezeket a gazdasági (12 százalék), az orvosi és gyógyszerészeti (11 százalék), a bölcsész (8 százalék) és a jogi (6 százalék) területek követik náluk.

Bővebben...

Eseménynaptár

Február 2019
H K Sz Cs P Szo V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3

Keresés

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web