2018. augusztus 18., szombat

 

"A komplex projekt célja, hogy a több mint 200 kilométeres tókerülő úton a lehető legtöbb helyen három méter széles burkolat és jól követhető táblarendszer álljon a bringások rendelkezésére, illetve ezzel párhuzamosan javuljon a kerékpáros szolgáltatások minősége is" - tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium az MTI-t a Magyar Turisztikai Ügynökség által a hazai és külföldi médiának szervezett study tour keretében megtartott sajtóbeszélgetésről.

A minisztérium álláspontja szerint minderre azért van szükség, mert a főszezonban annyira megnövekedett a biciklis forgalom, hogy sok helyen nem elég széles a kerékpárút, több szakaszon pedig már nem megfelelő a burkolat minősége vagy az autóforgalom nagysága.

Bővebben...

Csaknem 30 kilométer hosszú új autópálya-szakaszt nyitnak meg a forgalom előtt Erdélyben a román hatóságok, az út Tordát (Turda) Nagyenyeddel (Aiud) köti össze.

Az új, mintegy 30 kilométeres szakasz az észak-erdélyi és a dél-erdélyi autópályát összekötő Torda és Szászsebes (Sebes) közötti mintegy 70 kilométeres autópálya része. A munkálatok négy évvel ezelőtt kezdődtek, és egyelőre kevesebb, mint a fele épült meg.

Bővebben...

kerekparos-alagut-1-wMagyarországon ilyen méretben még soha nem alkalmazott sajtolásos technológiával épült kerékpáros alagút az M1-es autópálya alatt. A forgalom akadályozása nélkül elkészült, rendhagyó beruházást egy bicskei szakmai rendezvényen mutatta be a kivitelező SYCONS Kft.

A Pannónia Szíve program keretében Etyektől Tarjánigépülő kerékpárút Bicske közelében keresztezi az M1-es autópálya kb. 8 m magas töltését. A gyorsforgalmi úton természetesen elképzelhetetlen a szintbeli kereszteződés, a meglévő közúti alagút mérete pedig nem tette lehetővé, hogy a kerékpárosok is azt használják. Ezért önálló kerékpáros alagutat kellett építeni, amelyhez a forgalom zavartalanságának biztosítása érdekében egy nem hagyományos megoldást alkalmazott a kivitelező SYCONS Kft.

Bővebben...

Fejlec-alagut-2016A Magyar Alagútépítő Egyesület 2016-ban ismét megrendezi az ALAGÚT- ÉS MÉLYÉPÍTŐ SZAKMAI NAPJÁT, melyre tisztelettel és szeretettel meghívjuk Önt. A Szakmai napot 2016. november 17-én tartjuk az előző évhez hasonlóan a Benczúr Hotelben (1068 Budapest, Benczúr utca 35.).

Rendezvényünket hagyományosan nevezzük, hiszen a hasonló első rendezvényt a TU-TI Bau Kft. kezdeményezésére már 1994- ben megtartottuk. A korábbi összejövetelekhez hasonlóan idén is szeretnénk a résztvevőknek bemutatni a felszín alatti műszaki létesítmények tervezési, kivitelezési feladatait, azok anyagait. Bízunk benne, hogy folyamatos kapcsolattartás, véleménycsere elősegíti mind a szakma, mind a kollegák szakmai fejlődését.

Bővebben...

20160415 PEL 0594-webAz A-Híd Zrt. Magyarország egyik legnagyobb múltú, magyar tulajdonú mélyépítő vállalata, mely a Híd Csoport zászlóshajójaként a 2008 és 2015 közötti időszakban konzorciumi társaival együtt összesen 354,1 milliárd Ft értékű infrastrukturális beruházást valósított meg. Az A-Híd Zrt. nevéhez fűződik többek között a Szeged és Makó között a Tiszán átívelő Móra Ferenc híd építése és a budapesti Margit híd rekonstrukciója, az M0 autóút autópályává fejlesztése az M6 autópálya és az 51.sz. főút között és ennek keretén belül a soroksári Duna-híd kibővítése, a budapesti 1-es és 3-as villamos vonalak rekonstrukciója és fejlesztése, valamint a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep kivitelezése. A Híd Csoport 2015 folyamán európai uniós támogatással egy olyan, Közép-Európában egyedülálló technológiai fejlesztést is végrehajtott, amely lehetővé teszi, hogy sokkal hatékonyabban végezhessen vasúti, HÉV és villamos vágányépítési és fenntartási munkálatokat.

Rendkívül sikeres éveket tudhat maga mögött az A-Híd Zrt., mely 2008-as tulajdonosváltásának eredményeként újra 100%-os magyar tulajdonban került. A cégcsoport gazdálkodása a tulajdonosváltás követően folyamatosan sikeres volt. 2009-től napjainkig az árbevétel összesen 231 milliárd forintot tett ki, melyből az adózott eredmény összesen 8,8 milliárd forint volt. A vállalat az elmúlt 7 évben összesen 5,3 milliárd forintnyi adót fizetett be. Uniós források bevonásával, konzorciumi társaival együtt összesen 146 db szerződést kötött 354,1 milliárd Ft értékben, amelyből saját munkája 186,8 milliárd Ft-ot tett ki. Beruházásai java részét hídépítés, autópálya építés, vasútépítés, vízépítés, valamint kommunális infrastruktúra fejlesztés tette ki, melyek nem csak minőségükben, de az alkalmazott technológiák tekintetben is egyedülállóak.

Bővebben...

Eseménynaptár

Augusztus 2018
H K Sz Cs P Szo V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Keresés

MEHI-kepzes 180x180

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web