A magyar acéltetőgyártó tapasztalatai alapján idehaza is bővülhet a hagyományos borítások alternatívájának tekinthető cserepeslemezek piaca. De vajon milyen tényezők támasztják alá ezeket a kilátásokat?
Az acéltetők, így a trapéz- és cserepes-lemezes borítások egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a tetőtermékek piaci tortájából. A hagyományos tetőtermékekhez képest az acélfedés hasonló esztétikai érték mellett kínál versenyképes árat, gyorsabb telepíthetőséget és teljes körű fedési megoldást, ezek a szempontok pedig aligha változnak belátható időn belül.
Sokat fejlődtek a magyar gyártók
Tóth Zoltán, a gyermelyi telephelyű ZenSteel (TRM Pro Kft.) ügyvezetője szerint a magyar gyártók sokat fejlődtek az elmúlt évtizedben, és az építőipari szakemberek mellett mostanra a lakosság is felfedezte az acéltermékek nyújtotta előnyöket.
„A magyar vásárlók továbbra is ragaszkodnak a cserépforma látványához, amit például a kopásálló, matt téglavörös színben gyártott cserepeslemez szinte teljes élethűséggel képes megidézni. Ráadásul ezt sok esetben olcsóbban lehet beszerezni, és persze gyorsabban is telepíthető az ácsolatra. A cserepeslemez-tetők bővítése és karbantartása szintén sokkal könnyebb, mint a hagyományos fedések esetében” – foglalta össze a termékvonal előnyeit Tóth Zoltán.
Bár a bővülő keresletnek megfelelően egyre több családi és társasházon található cserepeslemez, a világpiaci folyamatok előbb vagy utóbb a tetőfedő szektorra is hatással lehetnek. „Pontosan tudjuk, hogy a háború és a világban zajló gazdasági folyamatok érzékenyen érintik az építőipart, így végső soron a tetőgyártókat is. A bizonytalan helyzet azonban a cserepeslemez egy újabb erényére világít rá, hiszen szakszerű telepítés és megfelelő anyagkezelés mellett akár 30-50 év gondtalan védelmet garantál, vagyis aki cserepeslemezt választ, az egy tartós befektetésre voksol, és ez végeredményben a legköltséghatékonyabb megoldás.”
Pozitív trend
Adódik a kérdés, hogyan tud felkészülni az egyre barátságtalanabb gazdasági helyzetre egy magyar acéltetőgyártó vállalkozás úgy, hogy közben megőrizze versenyképességét a konkurenciával szemben?
Jósgömbje ugyan a ZenSteelnek sincs, ugyanakkor az évtizedes tapasztalatok jó iránymutatást nyújtanak a cég számára. „Látható, hogy a cserepeslemez iránti kereslet, részben a magyar piac árérzékenysége, részben az eredményes termékedukáció nyomán továbbra is meredeken emelkedik. Bízva a pozitív trend tartósságában a ZenSteelnél jelentős készleteket halmoztunk fel egyre bővülő hazai és nemzetközi ügyfélkörünk számára, így kapacitásaink válságállónak bizonyulnak a következő időszakra. Közben pedig kiváló minőségben, gördülékeny ügyfélkiszolgálás mellett, versenyképes árakon tudjuk majd forgalmazni saját gyártású tetőtermékeinket” – avatott be a ZenSteel stratégiájába Tóth Zoltán.
A cserepeslemez termékelőnyei közé tartozik az is, hogy a modulárisan szerelhető lemezelemeket a magyar piacon viszonylag újdonságnak számító SIP-paneles és más könnyűszerkezetes házak fedésére is alkalmazhatjuk. Ezen felül a régi, belvárosi bérházak egyre sürgetőbb tetőproblémáira is kézenfekvő megoldást biztosítanak, és ez újabb piaci igényeket generálhat a termékcsoport számára.