Csarnokot épít, bővíti kapacitásait és kínálatát Magyarország egyik legdinamikusabban növekvő építőipari acéllemezgyártó cége, a ZenSteel márkanévről ismert TRM Pro Kft.

Az üzleti életben, a közelgő válságok ide­jén végzett beruházásokat gyakran neve­zik „előremenekülésnek”, de jelen esetben csak arról van szó, hogy a cégnek, mivel a piaci visszajelzések kedvezőek, nincs oka változtatni dinamikus fejlesztési ütemén vagy startégiáján.

Gondozásmentes acél kerítéselemek

A TRM Pro Kft.-t két, a szegmensben már nagy tapasztalattal rendelkező szakem­ber, Tóth Zoltán és Máté János Tamás ala­pította 2014-ben, a cég pedig az elmúlt 8 év alatt ötmilliárdos árbevételű, komoly piaci szereplővé vált, a szegmens átlagá­nál rendre dinamikusabb növekedést pro­dukálva.
Mivel a két tulajdonos-ügyvezetőnek a kezdetektől célja volt az országos lefedett­ség és a megjelenés a regionális piacokon, az elmúlt évek alatt a fejlesztések is mind ebbe az irányba mutattak, törekvéseiket pedig az utóbbi időben pályázati források is segítették. A vezetőket ezúttal a cég vál­ságstratégiájáról kérdeztük.

Mindenki jelentős visszaesést jósol a gazdaság egészére nézve. Önök mire szá­mítanak?

ZenSteel cserepeslemez

Máté János – Nem nagyon foglalkozom makrogazdasággal, de az építőiparon belül úgy gondolom, hogy a lemeztermé­kek ‒ cserepes- és trapézlemezek, kerí­téselemek ‒ még sokáig megőrizhetik eddigi lendületüket. Egyrészt azonos esz­tétika mellett olcsóbbak a hagyományos héjalásoknál, másrészt sokkal könnyeb­bek, ami a felhasznált épületfa mennyi­sége szempontjából sem közömbös.

Ha megnézzük a faanyagok árának alaku­lását, ez is fontos tényező lehet, amikor egy gyors és biztos megoldást kell találni a tetőre vagy épp a kerítéshez. A másik szempont, ami a cserepeslemezeink mel­lett szól, hogy lényegesen „haladósabb” vele a munka, ami a mai, szakemberhiá­nyos időkben szintén komoly előny. Egy lemeztető építéséhez kevesebb emberre, rövidebb ideig van szükség, miközben az élettartama bőven összemérhető bár­milyen más megoldással. Mindemellett a lemeztetőknek a tetőfelújítások során is vannak kiemelkedő előnyei, és ezek a beruházások is lendületet kapnak majd. A válság, lassulás egy globális folyamat, ami nem jelenti azt, hogy egyes rész­szegmensek ne ugorhatnának ki. Ahogy a pandémia lendületet adott a vitamin­gyártóknak vagy az online műsorszol­gáltatóknak, úgy az energia- és alap­anyagválság is megmozgatja a piacokat, és remélem, hogy a mi termékeink iránti kereslet irányába.

Ez az oka a fejlesztésnek?

Ereszcsatorna-rendszer

Tóth Zoltán – Nem, ez legfeljebb az egyik bázisa lesz. Az oka az, hogy van egy elképzelésünk arról, hogy hova sze­retnénk eljutni a TRM Pro Kft.-vel és a ZenSteel márkával, és a kezdetektől ezt igyekszünk megvalósítani. Mivel a piac eddig kedvező visszajelzéseket adott és ad a mai napig ‒ szeretik, veszik a terméke­inket ‒, egyelőre nem érezzük úgy, hogy ezen változtatni kellene. Ennek a folya­matnak az aktuális lépései most a kapaci­tásbővítés, ami egy új csarnok építésével is jár, illetve a „határátlépés”, vagyis, hogy megjelenjünk a gyártmányainkkal a szom­szédos piacokon.

A szomszéd országok többségében jelen­tős lokális gyártókapacitás van ezekre a termékekre. Ez nem lesz akadálya a sike­res jelenlétnek?

T. Z. – Reméljük, nem. Az ottani ‒ pél­dául lengyel, román ‒ gyártók sok éve jelen vannak Magyarországon is, mégis, a piac dinamizmusa lehetővé tette, hogy eljussunk a TRM Pro Kft.-vel és a ZenSte­ellel oda, ahol ma vagyunk. Bízunk benne, hogy a szegmens növekedése lehetővé teszi, hogy regionális piaci szereplőkké lépjünk elő.

Ha sikerül, mi a következő mérföldkő?

M. J. – Ha a fentieket maradéktalanul sikerül megvalósítani, kérdezze meg újra, örömmel elmondjuk majd.

 

www.zensteel.hu