2019. január 20., vasárnap

 

 

Az M0 déli szektorának bővítése az elmúlt évek legnagyobb horderejű közúti beruházása. Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, a régió második legforgalmasabb autóútján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. Áteresztőképességének növelése a rendszeres torlódások, gyakori balesetek miatt régóta időszerű volt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok miatt vagy balesetek bekövetkeztekor kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek.

A tavaly befejeződött korszerűsítés során az M0, az M7 és M5 autópályák között, több mint 27 kilométeren mindkét irányban három forgalmi sávossá vált, egy-egy leállósávval. Az átadás óta eltelt hónapok tapasztalatai alapján leszögezhetjük, hogy a bővítés véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak, a balesetek számottevő csökkenése mellett, az eljutási idők is lényegesen mérséklődtek.

Bővebben...

bud-airport-kicsiÚjabb fejezettel folytatódik a Budapest Airport repülőtér fejlesztési és beruházási programja. Hétfőn reggel 8.00 órától megkezdik a 2. futópálya betonjának, pályavilágításának és elektronikus leszállító rendszereinek felújítását. Az utasok mindebből szinte semmit nem fognak érzékelni, legfeljebb annyit, hogy a széliránytól függően megnövekedhet a gépek gurulási útvonala a terminál és a futópálya között.

A Budapest Airport mintegy 620 millió forintot (2 millió eurót) költ a repülőtér két futópályájának és navigációs rendszereinek karbantartására az idén tavasszal. A határidők betartása kulcsfontosságú, hiszen minden javítási munkának be kell fejeződnie, mielőtt júniusban megkezdődik a nyári utazási csúcsidőszak.

Bővebben...

A Szombathely-Vát közötti 9,2 km hosszú szakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül, a Győr és Szombathely között épülő új, 2x2 sávos gyorsforgalmi közlekedési csatorna részeként.

A gyorsforgalmi út Szombathely és Vát között 2x2 sávon, 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig Szombathely-Zanat térségében melléépítéssel épül. Az új szakasz a már korábban elkészült Vát elkerülőhöz csatlakozik. A beruházás megvalósításnak fontos lépése volt a 2013. december 20-án forgalomba helyezett 8445. jelű vépi bekötő útjának különszintű keresztezése. Ezt követően elkezdődhetett a különszintű csomópont és a 2x2 sávos főpálya végleges állapotának kialakítása, azaz a csomóponti ágak kiépítése.

Bővebben...

A 29 kilométeres autópálya három részben épül: az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magába foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz. A 13, 4 km hosszú szakasz nyertes kivitelezője a CHSM Konzorcium (Colas Hungária Zrt. és SWIETELSKY Magyarország Kft.), a kivitelezés nettó összege 46.705.740.976 forint, a második szakasz nyertese az Acél-Híd Konzorcium, a kivitelezés összege nettó 32.590.246.347 forint, a Fegyvernekig tartó 13,2 km-es szakasz építtetője a STRABAG Általános Építő Kft., a kivitelezés nettó összege 31.500.496.581 forint.

Az Abony és a Tisza közötti 13,4 km hosszú, 2x2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, 1 db kétoldali komplex és 1 db kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű keresztezés lesz. A 13,4 km hosszú munkaterületből 9 km a Zagyva-Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió m3 földmunkára van szükség, melynek kivitelezési költsége közel 12,5 milliárd forint.

Bővebben...

Kevesebb mint öt hónapja adta át a munkaterületet a kivitelezőnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Pécs-Vajszló összekötő út 14,6 kilométeres szakaszának felújítására, augusztus 28-án pedig már a műszaki átadás folyamatába lép Baranya megye idei egyik legnagyobb és legfontosabb mellékútfelújítási projektje. Az Új Széchenyi Terv keretében összesen 1,417 milliárd forintból valósult meg a beruházás.

Az 5801 jelű Pécs-Vajszló összekötő út 14,6 kilométeres szakaszán 2013. április 2-án indultak el a kivitelezési, felújítási munkálatok. A szerződés szerint a kivitelezőnek augusztus 29-ig kellett a munkálatokat elvégeznie, hogy elkezdődhessen a műszaki átadás folyamata, amely során a projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki ellenőrei átveszik a beruházást, szükség esetén pedig pótmunkára kötelezik a kivitelezőt.

Bővebben...

Eseménynaptár

Január 2019
H K Sz Cs P Szo V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Keresés

MEHI-kepzes 180x180

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web