2019. február 21., csütörtök

 

 

vedohaloEgy újabb szomorú tragédia kell, hogy ráébressze a kivitelező cégeket a leesés elleni védelem fontosságára. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, amelyek segíthetnek a balesetek megelőzésében.

A magasépítés területén a leesés és beesés veszélyes munkaterületeken történő munkavégzés jelenti a legsúlyosabb veszélyeztetést. 2018. I–III. negyedévben a súlyos jogsértések között jellemző volt, hogy:

 

  • A mélyépítési, közműépítési földmunkáknál sok esetben elmaradt a munkagödrök illetve a munkaárkok dúcolása.
  • A szakadólap megterhelése a kitermelt földdel, miközben a közúti járműforgalom közvetlenül a munkagödör mellett haladt, megnövelve ezzel a föld beomlásának veszélyét.
  • Változatlanul problémát jelentett a munkagödrök, munkaárkok elkerítésének hiánya.
  • Az építőiparban a magasban végzett munkáknála leesés elleni megfelelő kollektív műszaki védelem kialakításának hiánya, a leesés elleni védelmül szolgáló egyéni védőeszköz munkáltató általi biztosításának, vagy a munkavállaló részéről történő használatának elmulasztása.

Bővebben...

DAF-2018-01A DAF Trucks 2018-ban minden rekordot megdöntött. Az eddigi legmagasabb, 16,6%-os piaci részesedésének köszönhetően a DAF Európa második legnagyobb márkájává lépett elő a nehéz-tehergépjárművek(16+ tonnás járművek) szegmensében. Emellett az európai piacon nem kevesebb, mint 19,8%-os részesedésével a DAF a piacvezető a nagy jelentőséggel bíró vontató szegmensben.

Tavaly a 16+ tonnás tehergépkocsik európai piaca közel 319 000 tehergépkocsit tett ki a 2017-es év 306 000-es mennyiségéhez képest. „Az európai gazdaság a tavalyi évben rendkívül erős volt, ezért nagy kereslet mutatkozott a szállítmányozásra, ami a tehergépkocsik iránti igényt is megnövelte" – számolt be Harry Wolters, a DAF Trucks elnöke.

Bővebben...

Az építőipari szakképzés egyik legsúlyosabb problémáját a gyakorlati oktatás nem megfelelő volta jelenti. A kőműves, ács, szárazépítő és hidegburkoló szakmákban végzett tanulók gyakorlati készségeinek hiánya a nemzetközi szakmunkásversenyeken elért eredményeik tükrében egyértelműen bizonyítható. Bár a néhány éve bevezetett duális képzés számos kedvező hatás mutat, azonban az építőipari szakmák esetében nem biztosítható, hogy a tanuló egy vállalkozásnál teljes körű gyakorlati képzésben részesüljön.

Az építőipart szezonális munkavégzés jellemzi, ráadásul a kivitelezési munkák helyszíne is folyamatosan változik. Emellett a cégek munkaellátottsága a rendelés-állomány ingadozása miatt előre nehezen kiszámítható. Mindezek következtében az építőipari szakképzés, és ezen belül a gyakorlati képzés megvalósításának, illetve ütemezésének igénye és módja is jelentősen eltér a más ágazatok képzési igényeitől és oktatási gyakorlatától. Az állandó helyszínen, gyárakban, műhelyekben, vagy bizonyos szakmák esetében egy-egy kkv-nál (pl. fodrász, kozmetikus, fényképész, stb.) történő munkavégzés esetén, az üzemen belüli képzés a megfelelő forma. Az építőiparban azonban a munkavégzés a telephelyektől távol, állandóan változó helyszínen történik, ráadásuk a néhány fős vállalkozások többsége egy-egy feladat végzésre specializálódik, így ezeknél a vállalkozásoknál nincs mód arra, hogy a tanuló szakmája minden részterületével találkozzon és azt készségszinten el tudja sajátítani.

Bővebben...

baka-prize-peri-duo-bau-2019-03-periA PERI nyerte el DUO termékével a 2019-es BAKA Termékinnováció Díjat, amelyet a világ vezető építészeti kereskedelmi vásárán, a kétévente megrendezett BAU München kísérőrendezvényén adtak át, január 14-én. Az Épületfelújítók Németországi Szövetsége (BAKA) által kilenc éve alapított díj felújítások során alkalmazható innovatív termékeket jutalmaz, az elismerést a Német Szövetségi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Nukleáris Biztonsági Minisztérium védnöksége alatt ítélik oda. Az indoklás szerint a PERI DUO egyedülálló innováció: olyan univerzális, fenntarthatóan alkalmazható, kompakt zsalurendszer, amelynek elemei kompozitszálas anyagösszetételének köszönhetően könnyűek, és zajmentesen bevethetők komoly terhelés mellett, akár szűk térben, daru alkalmazása nélkül is.

Számtalan esetben lehet szükség felújításra behatárolt terekben: kihasználatlan városi területek rehabilitációjától a történelmi műemlékek megőrzésén át a közlekedési infrastruktúra megújításáig, vagy más épületfelújítási munkákig. Ilyenkor olyan zsaluzási megoldásra van szükség, amelynek elemei kellően könnyűek ahhoz, hogy kézzel is mozgathatók, könnyedén és gyorsan szerelhetők legyenek, hiszen daru alkalmazására nincs térbeli lehetőség. A felújítási munkák ráadásul jellemzően lakó- vagy városi területeken zajlanak – a zsalurendszer szerelésekor az építési zajt ki kell küszöbölni.

Bővebben...

Rail-Cargo-szakkepzesEgyüttműködési megállapodást írt alá a Rail Cargo Hungaria és a Szekszárdi SZC Apáczai Csere János Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiuma a sikeres szakképzés elősegítéséért.

Magyarország piacvezető árufuvarozó vasúttársasága, a Rail Cargo Hungaria Zrt. öt évre szóló, a vasútszakmai képzés közös támogatását, illetve a partnerség erősítését célul tűző megállapodást kötött a Szekszárdi SZC Apáczai Csere János Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumával. Az együttműködést megerősítő dokumentumot a vállalat részéről Kotiers Román CFO, az Igazgatóság tagja és dr. Vincze Teodóra humánerőforrás igazgató, az intézmény részéről pedig Ábrahám Norbert, a Szekszárdi Centrum főigazgatója, illetve Gaál János, a tagintézmény vezetője látták el kézjegyükkel.

Bővebben...

Eseménynaptár

Február 2019
H K Sz Cs P Szo V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3

Keresés

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web