Magyar Multiként léphet a régiós országok tetőfedő piacára a ZenSteel

699

Lényegében párhuzamosan akar megjelenni a szlovák és az osztrák piacon az egyik legdinamikusabban fejlődő hazai tetőfedésgyártó és -kereskedő vállalat, a TRM Pro Kft. A gyermelyi telephelyű cég ambícióit most a Magyar Multi Program keretében az állam megközelítőleg 963,5 millió forinttal támogatja, de a cég e támogatás nélkül is célul tűzte ki a megjelenést a regionális piacon.

Még az idén megjelenik termékeivel a régió piacain a TRM Pro Kft. Az elsősorban trapéz- és cserepeslemezek gyártásával, azok tartozékaival és szendvicspanel-forgalmazással foglalkozó céget 2014-ben alapították, de a vállalat az elmúlt 5 év mindegyikében duplázta, mára ötmilliárd forint környékére tornázta bevételeit. A cég termékeit ZenSteel márkanév alatt forgalmazza, a két alapítónak, Máté János Tamásnak és Tóth Zoltánnak pedig már a kezdetektől célja volt kilépni az országhatárainkon túlra.

A cserepeslemez mindenütt egy felfutóban lévő alternatíva a tetőfedésre, mert azonos esztétikai hatás mellett sok tekintetben egyszerűbb, olcsóbb és gondozásmentesebb, mint a hagyományos, egyenként felrakott, szilikátalapú (beton vagy agyag) cserepek. A nagyságrendjében 50 milliárd forintos hazai tetőfedési piac a pandémia előtt évi 16%-kal nőtt, de ezen belül a nem szilikátalapú, elsősorban fémlemezes héjalások növekedése már 25% körüli.

„Tapasztalataink szerint ugyanilyen dinamikus kereslet fellendülés jellemzi a hasonló anyagból készült, acél kerítéselemek piacát is. A vevők mindkét termékkör esetében nagyra értékelik a gyors telepítést, a szabad szín- és mintaválasztást, valamint a több évtizedes gondtalanságot” ‒ mutatott rá a siker makrogazdasági alapjaira Máté János Tamás, a cég egyik alapító-tulajdonosa. Természetesen a piacon a vállalkozás messze nincs egyedül, számos hasonló hazai és külföldi gyártó vetélkedik az egyre több vevőért, látszatra nagyon hasonló termékekkel. Ennek megfelelően a ZenSteelnek meg kellett találnia azt a megközelítést, amely képes megkülönböztetni a konkurenciától.

„Az acéllemez mint alapanyag minden gyártó számára hasonló, és egyformán, világpiaci áron férünk hozzá” ‒ a mikrokörnyezet viszonyait Tóth Zoltán, a cég másik ügyvezetője vázolta fel. „Természetesen van különbség a termékekhez használt bevonatok minőségében, rétegrendjében vagy a kínálat formai jegyeiben, de ez a vevők számára nehezen értelmezhető. Emiatt a ZenSteel termékekkel a kitörési pontot inkább az értékesítés folyamatában találtuk meg. Nálunk az ügyfél valóban személyes kiszolgálást kap, a gyártás a tevékenységünknek nem a célja, hanem az alapja. Hosszútávon gondolkodunk, és igyekszünk olyan szolgáltatói kapcsolatokat kiépíteni, amelyek minden fél számára tartósak és gyümölcsözők. Kiemelten figyelünk az ügyfél-kommunikációra, és soha nem állítunk vagy ígérünk olyat, amit nem tudunk betartani, vagy ha mégis ‒ ami a mai, hullámzó nemzetközi környezetben azért előfordulhat ‒, akkor mindent megteszünk, hogy mérsékeljük a kárt, elsősorban nyílt és bizalmi kommunikációval.”

Tóth Zoltán a Magyar Multi Programban elnyert támogatás kapcsán hangsúlyozta: a fenti piaci magatartás mellett az életképes, reális üzleti terv volt az, ami alapján a pályázatot végül pozitívan bírálták el. A nagy lengyel, román és szlovák gyártók régóta jelen vannak Magyarországon, ahogy a hazai szereplők is, mégis sikerül folyamatosan növelni a cég piaci részesedését. A TRM Pro Kft. vezetői bíznak benne, hogy az itthon versenyképes piaci stratégiájuk a környező országokban is sikeres lesz.

 

Forrás: Gold Communications