Május 31-én egy ünnepélyes csarnokavató keretében átadták a többnyire a Zensteel márkájú termékekről ismert TRM-Pro Kft. új, csaknem 2000 négyzetméteres gyártócsarnokát Gyermelyen. A csúcstechnológiás létesítménnyel a legdinamikusabban növekvő hazai építőiparilemez-gyártó vállalat a magyar piaci igényeken túl a régiós országokból érkező megrendeléseket is hatékonyabban tudja teljesíteni. A fejlesztést a vállalat részben a GINOP_PLUSZ-1.1.2-21-2022-00080 azonosítószámú, „A TRM Pro Kft. multivá válását segítő fejlesztések” című projekt támogatásával valósította meg.

Projektadatok

TRM Pro Kft. multivá válását segítő fejlesztések – GINOP_PLUSZ-1.1.2-21-2022-00080

Önerő: 963,51 millió Ft (50%)

Európai uniós társfinanszírozás: 406,5 millió Ft (21,095%)

Hazai társfinanszírozás, EU felé nem elszámolható egyéb forrás: 557,01 millió Ft (28,905%)

A projekt a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretében, európai uniós és hazai társfinanszírozás keretében valósult meg.

Az említett forrást a cég 2022-ben éppen akkor kapta meg, amikor a magyar építőipar „bezuhant”, számos szereplő megrendelésállománya akár 30%-ot is visszaesett. A helyzetet nem segítette, hogy az árfolyamnövekedés során az összesen mintegy egymilliárd forintos fejlesztési projektben beszerezni tervezett gépek 20-25%-kal lettek drágábbak. A két jelenséget az alapanyagár csökkenése is csak némileg kompenzálta ‒ tekintett vissza a projekt indulására Tóth Zoltán, a cég egyik ügyvezető-tulajdonosa.

A gazdasági környezet ellenére 2023-ban a TRM Pro Kft. által gyártott volumen nem lett kisebb, a vállalat pedig idén a legtöbb termékéből már másfélszer annyit gyártott, mint tavaly. Ezzel párhuzamosan az árbevétel az első félévben 20-30%-ot nőtt, ez az elmozdulás pedig a jelen piaci helyzetben igen jónak számít. Mondhatni, hogy a TRM Pro az iparági trendekkel ellentétesen mozog, amihez a pályázat kiváló lökést adott.

A most felavatott új csarnoknak, a csúcstechnológiás gyártógépeknek és a szervezeti fejlesztéseknek köszönhetően a vállalat megkezdte teljesíteni a projektben tett vállalásait és saját, eredeti terveit, azaz megjelent a regionális piacokon. Ahogy Tóth Zoltán fogalmazott, amolyan ősmagyarként „kalandoznak” a szlovák, cseh, osztrák piacokon, tesztelik a lehetőségeiket ‒ azonban elődeinkkel szemben a tartós jelenlét a céljuk.

A cég sikeréhez a megfelelő szemléletmód és a finanszírozás mellett hozzájárult, hogy termékei, a lemeztetőfedések és kerítések jól harmonizálnak a korszellemmel. A lemezek könnyűek, gyorsan telepíthetők, megfizethetők, tartósak és környezetbarátak, nem igényelnek karbantartást, nagy szabadságot adnak a felhasználás tekintetében, és rengeteg módon variálhatók. Szinte tükröznek mindent, ami ma az építőiparban trendinek, értéknek számít.

A most zajló fejlesztések több mint 10 új gyártmány piacra dobását is lehetővé teszik, illetve új termékcsaládokat is tervez a cég, miközben egyre jelentősebb forgalmat bonyolít a környező országokban is.

 

Forrás: sajtóközlemény