A magasnyomású technológiával működő direkt helyiség párásítás ma számos ipari alkalmazásnál a technika legújabb állását képviseli. Egyszerű beszerelés, biztonságos vezérlés, csekély energiaköltségek és jó karbantartási hozzáférés – ezek a tulajdonságok szólnak az iparban a magasnyomású direkt levegő párásítás mellett.
A direkt helyiség párásítás esetében a levegő párásítók a klímaberendezésbe történő, központi beépítés helyett közvetlenül a gyártócsarnokba, illetve a párásítandó helyiségbe kerülnek beépítésre. A kis méretű, falra vagy mennyezetre szerelt levegő párásítók szükség esetén mikrofinomságú ködöt permeteznek szét, amelyet a helyiség levegője azonnal felvesz, és egyenletesen eloszlik a helyiségben.
A mikrofinomságú, 15 μm alatti cseppméretű párásítást a magasnyomású technológia biztosítja, amely a vizet 85 bar üzemi nyomáson préseli keresztül a nagy teljesítményű fúvókákon. A magasnyomású pumpa energiafogyasztása mindössze 700 W, ami a gőz- és sűrített levegőrendszerekhez képest nagyon alacsony.

Egyszerű telepítés
A légtechnika és a vízporlasztás szétválasztásával a rendszerek a klímaberendezéstől függetlenül, csekély építési erőfeszítéssel beszerelhetők. A központi vízelőkészítés és a decentralizált levegő párásítás közötti kapcsolatot speciális, mindössze ujjnyi vastagságú magasnyomású tömlők, valamint áram- és vezérlővezetékek biztosítják. Az egyszerű és rugalmas beépítés a direkt helyiség párásítást különösen utólagos beépítés esetén teszi érdekessé.

Hajszálpontosan
A szükséges relatív páratartalmat digitális vezérlőrendszerek szabályozzák, amelyek folyamatosan felügyelik a helyiségek klimatikus viszonyait, és állandó páratartalom-szintet biztosítanak. A levegő párásítók aktiválása hajszálpontosan a beállított célérték alatt történik. Mivel a direkt helyiség párásításhoz egyedileg definiált párásítási zónák kerülnek meghatározásra (csarnok vagy részterületek), így a különböző felhasználású helyiségekben különböző célértékek valósíthatók meg.
Infócsomag: Új levegő párásítás az épülettechnikához
Forrás: HRENKO Digital Agency