A Magyar Mérnöki Kamara elindította a legújabb Beruházáslebonyolítói Mesteriskolát

1311

A Magyar Mérnöki Kamara a járványügyi korlátozások miatt online, egyben interaktív oktatási rendszert alakított ki, és ezzel indította el a legújabb Beruházáslebonyolítói Mesteriskolát. A hiánypótló, kamarai tanúsítványt adó képzés előkészítésében az építésgazdaság kiemelkedő szereplői vettek részt. A képzés célja, hogy a már több éves gyakorlattal rendelkező mérnökök az ágazat széles körben elismert vezető szakembereitől szerzett tudással sikeresebben tudják irányítani a beruházásokat.

A gyorsabb és költséghatékonyabb építőipari kivitelezés hozzájárulhat az építésgazdaság hatékonyságának növekedéséhez, és gyorsíthatja a hazai gazdaság egyik legfontosabb húzóágazatának megerősödését.

A Magyar Mérnöki Kamara (MMK) azért szervezte meg 2019-ben az első Beruházáslebonyolítói Mesteriskolát, mert az építőipar jelzései alapján egyre inkább hiányzott a beruházáslebonyolítói képzés és az ott megszerezhető tudás. 2014-ben megszűnt a beruházáslebonyolítói jogosultság, a Magyar Mérnöki Kamara által kiadott tanúsítvány ezt pótolhatja a piac számára.

Az első két mesteriskola iránti jelentős érdeklődésre reagálva az MMK 2021 januárban elindította a harmadik beruházáslebonyolító mesteriskolát (BLMI3), a körülményekhez igazodva ezúttal online felületen. A január 14-én megkezdődött képzés teljes mértékben online megoldásokra támaszkodik. Az előadók a kamara székhelyén kialakított, biztonságos stúdiókörülmények között tartják meg előadásaikat. A professzionális oktatási környezet kialakítását az MMK és a Mérnöki Innovációt Támogató Alapítvány (MITA) biztosította.

A harmadik beruházáslebonyolítói mesteriskola – a korábbiakhoz hasonlóan – az építésgazdaság több kulcsszereplőjének együttműködésével szerveződött. Az előkészítésben és lebonyolításban részt vett és részt vesz, valamint előadókat delegál az építési piac szereplői mellett a Magyar Építész Kamara, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége, az ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs NKft, a Magyar Tanácsadó Mérnökök és Építészek Szövetsége, valamint a Magyar Projektmenedzsment Szövetség is.

A mesteriskola célja, hogy kifejezetten gyakorlat-központú, holisztikus szemléletű képzést nyújtson olyan szakemberek számára, akik már beruházási, illetve építőipari gyakorlattal rendelkeznek és elhivatottságot éreznek a beruházás-lebonyolítás, mint szakmai tevékenység iránt, illetve ehhez átfogó, rendszerezett tudásra akarnak szert tenni.

A harmadik mesteriskolát több mint hatvan hallgató követi egyidejűleg, de még a kurzus indulása után is csatlakoztak új érdeklődők. A képzésen jelentős részben a hazai építőiparban meghatározó szerepet betöltő nagyvállalatok munkatársai vesznek részt, akik a mesteriskolában szerzett ismereteket nagyobb beruházások lebonyolításában hasznosíthatják. Van olyan vezető építőipari vállalkozás, amely az egységes beruházáslebonyolítási szemlélet kialakításának érdekében csaknem a teljes lebonyolítói csapatának részvételét támogatta.

A hallgatók a 96 órás képzés befejezését követően záródolgozatot készítenek. Az első két mesteriskola során a szakdolgozatok között több olyan kiváló munka is akadt, amelyeket a szervezők a most elindult mesteriskola képzési anyagai között esettanulmányként vonnak be az előadások sorába.

Az MMK Tudásközpontjának szervezésében kialakított, a közvetlen párbeszédet támogató technikai megoldások – mint például chatablak, online jelenléti ív, online előadásértékelő rendszer – részben kiváltják a személyes kapcsolatot. Az előadások során a hallgatók közvetlenül is kérdezhetnek az előadóktól. Az első két oktatási napon csaknem négyszáz kérdést küldtek be a hallgatók, amelyekre 3 percen belül választ is kaptak.

Amennyiben a járványügyi intézkedések módosítása a mesteriskola befejezése előtt lehetővé teszi, a képzés hibrid rendszerűvé alakul és a hallgatók személyes részvételével fejeződhet be.

 

További információ: www.mmk.hu

 

 

Forrás: MMK