Az ÉVOSZ Média Tagozata jelentős lépést tett az építőipar reális, jobb megítélése érdekében

3255
Fotó: Nagy Mihály, Magyar Építők

2024. március 27-én tartotta az ÉVOSZ Média Tagozata első konferenciáját, ahol az ágazat kommunikációs és marketing szakemberei egy erős közösség alapjait tették le, melynek része a marketingkommunikációs szakma erősítése, valamint egy közös tudástár létrehozása.

Kincses Péter, az ÉVOSZ Média Tagozatának elnöke, a rendezvény szervezője elmondta, hogy a konferencia, illetve a szakmai közösség létrejötte iránti igényt jól tükrözi, hogy alig egy hét alatt elfogytak a helyek az eseményre, mely komoly lökést adhat az iparági marketingkommunikációnak.

Krakkó Ákos, az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtófőnöke Fotó: Nagy Mihály, Magyar Építők

A rendezvényt Krakkó Ákos, az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtófőnöke nyitotta meg, aki ismertette a két éve életre hívott Építési és Közlekedési Minisztérium marketing szempontjait. Rövid köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a minisztérium által megalkotott állami beruházások rendjéről szóló törvény a szakma megkérdezésével készült. Fontosnak tartja, hogy ez a szoros együttműködés a jövőben is megmaradjon, ezért – mint mondta – kulcsfontosságú, hogy az építőipari cégek marketingkommunikációs szakembereivel is állandó legyen a kapcsolat.

A hazai építőipar nemzetközi megítélése érdekében is több kommunikációs, közös marketing feladat adódik. A Magyar Építők építőipari platform európai kiterjesztéséről, a Building Connections elindításáról Oltyán József alapító, a rendezvény fő támogatója tájékoztatta a szakembereket. Mint mondta: a többnyelvű, SEO optimalizált, reszponzív, automatizált építőipari hírportál, melyet az élet és a tudomány hívott életre, lehetőséget ad arra, hogy Európa-szerte népszerűsítse az elsősorban magyar építőipari projekteket, vállalatokat és elősegítse azok jó megítélését.

Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője és Barabás Árpád, a Barabás Téglakő Kft. tulajdonos-ügyvezetője Fotó: Nagy Mihály, Magyar Építők

Az ágazatban izgalmas trendként emelkedik ki a TikTok használata, melyről Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője és Barabás Árpád, a Barabás Téglakő Kft. tulajdonos-ügyvezetője, ÉVOSZ tisztségviselők osztották meg tapasztalataikat. Előadásukban bemutatták a csatornán fellelhető építőipari tartalmakat, és bizonyosságot nyert: az ágazatnak helye van a TikTokon. Ők, akik már alkalmazzák, nagyon jó eredményekről számoltak be.

Az iparágban közreműködő szervezetek számára jelentős hatékonyságnövelést elősegítő szervezetfejlesztési trendek is ismertetésre kerültek. A szervezetfejlesztés sokat segíthet a vállalatoknak belső erőforrásaik hatékonyabb felhasználásában, javítva ezzel a munkatársak közötti kommunikációt, növelve a csapatok közötti együttműködést és erősítve a vállalati kohéziót.

Pécsi Norbert, a Magyar Közút kommunikációs vezetője prezentációjában a sajtókezelés fontosságáról beszélt. Az iparág tevékenysége jelentős mértékben érinti a közvéleményt és a társadalom egészét. Így a jó sajtókezelés egy remek lehetőség arra, hogy előtérbe helyezzék sikereiket, eredményeiket és innovációikat, ezáltal fejlesztve az ügyfélbizalmat, az üzleti lehetőségeket. Segít megelőzni és kezelni a vállalatot érintő esetleges válságokat, konfliktusokat vagy kritikákat, és minimalizálni azok negatív hatásait. Kiemelte, hogy a sajtómegkeresésekre mindig kell, illetve illik válaszolni, mivel ezáltal a vállalat kommunikációs hitelességét és nyitottságát erősíthetjük meg a sajtó előtt. A sajtó munkatársainak munkáját meg kell becsülni.

A szakmai napot egy kerekasztal-beszélgetés zárta, amely kapcsán kijelenthető, hogy az iparágban közreműködő szervezetek kommunikációs és marketing szakembereinek mind az elismertsége, mind pedig a kellő támogatottsága elmarad más ágazatokhoz képest. Kincses Péter tagozati elnök ennek kapcsán bejelentést tett, miszerint a jövőben egy szakmai bizottság javaslata alapján „Az Év Építőipari Marketingkommunikációs díjai” átadását tervezi az ÉVOSZ.

A szakemberek rendszeres találkozókkal további erőfeszítéseket tesznek a szervezeti, vállalati kommunikáció és marketing fejlesztése érdekében.

 

Forrás: ÉVOSZ