A Mapei tudásmegosztás programjának keretében a hétvégén Budapesten került megrendezésre az Évindító Kereskedő Konferencia. A szakmai rendezvényen több mint száz építőanyag-kereskedés vezetője vett részt.

Sikeres évet zártak, azonban idén visszaeséstől tartanak az építőipari kereskedők. A negatív hangulat oka, hogy jelentős részük új lakás építéséhez szükséges építőanyagokat forgalmaz, és tartanak a lakásépítések lassulásától” – számolt be tapasztalatairól Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

A konferencia témája a felkészülés volt. A résztvevők üzleti tervezés, ügyfélkapcsolatok és marketing témában hallhattak előadásokat. Az előadók között szerepelt többek között Wolf Gábor kisvállalati marketing-szakértő, a Marketing Commando alapítója, Zajdó Csaba, az Innonic alapítója, Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet cégvezetés-szakértője, valamint Fa Nándor magyar hajótervező és -építő, óceáni szólóvitorlázó.

Markovich Béla szerint az elmúlt években sokat javult a kereskedések vevő- és partnerkommunikációja, törekednek, hogy több csatornán érjék el a közönségüket. Becslése szerint a kereskedések fele használja a Facebookot üzleti célokra.

A szakember szerint ugyanakkor számos kiaknázatlan lehetőség áll a kereskedések előtt. Kevesen használnak webáruházat, mert a többség szkeptikus az online kereskedelemmel szemben. Úgy gondolják, a vevők nem akarnak építőanyagot vásárolni az interneten, holott az online kiskereskedelem bővülésével ez törvényszerű.

A digitalizáció számos további területen is hatékonyságnövekedést ígér. Sok helyen még mindig papíron intézik az ajánlatkérések és megrendelések kezelését. A digitalizációval mindez összehasonlíthatatlanul gyorsabb és pontosabb, ami növeli a versenyelőnyt.

 

További információ: www.mapei.hu

 

 

Forrás: Hírnévügynökség

 

 

 

Guardian banner