„Next Normal” – Digitális átalakítás az építőiparban és az ingatlangazdálkodásban

103

A világjárvány magával hozta a technológiai változások felgyorsulását az üzleti tevékenységek napi gyakorlatában, különösen a szereplők kommunikációjában. Az építőipart és az ingatlangazdálkodást (CRE) szintén érintette a gyors digitális átalakulás.

Valószínű, hogy a legtöbb CRE vállalat digitális átalakulásának fő mozgatórugói nem a cégek informatikai-technológiai vezetői voltak, hanem a COVID-19 megjelenése és gazdasági hatása. Az ipari szereplőknek fel kell ismerniük, hogy a digitális átalakulás felgyorsult a pandémia miatt, és az adatbiztonság ma fontosabb, mint valaha, hiszen a munkatársak távolról, otthonról dolgoznak saját gépeikről.

Ezért a digitális átalakítási terv részeként a vállalatoknak olyan intelligens befektetéseket kell megfontolniuk, amelyek a következő, „normál” időszakban is hatásosan fognak működni.

FELTÖREKVŐ MOZGATÓERŐ A DIGITÁLIS ÁTALAKÍTÁSSAL

Áttérés a felhőre és a távoli munka

A projektek felhőben történő tervezése már egy ideje általánossá vált az iparban. A COVID-19 azonban felgyorsította a felhő felé történő elmozdulást az irodai termelékenység növelése (például Office 365 szoftverrel), a back-office vállalati erőforrás-tervezés (ERP) és az egész vállalati szintű együttműködés hatékonyságának javítása érdekében. Az üzleti tevékenység országos leállásakor a cégeknek alkalmazkodniuk kellett a távoli munkavégzésre történő gyors átállás révén, ami súlyos terhet jelentett a belső infrastruktúra átszervezésében (pl. felhőszolgáltatókkal kötött szolgáltatási szintű sávszélesség, távoli hozzáférésű alkalmazások a szoftverlicencekhez, együttműködési eszközök, például a Zoom és Teams stb.). Ennek eredményeként a CRE vállalatok a felhőbe történő teljes átállásra fókuszáltak és a távoli munkavégzés felelősségteljes telepítésére, felépítésére.

A létező, de eddig lassan kezelt kihívásokat a pandémia felgyorsította és gyors reagálásra késztetett. Ehhez hozzájárult az osztályokon, csoportokon belüli, különálló tudásterek, elavult munkafolyamatok, valamint a kézi munka korlátozása.

Munkaerő-kezdeményezések

A munkaerő-beruházások előnyeiből a CRE társaságok részesülhetnek a helyszíni riportok területén, a biztonsági ellenőrző listák és a vizsgálatok elkészítésekor, az emberi erőforrások (HR), valamint az elkötelezettség és a képzés területén. Az ilyen munkaerő-kezdeményezésekre való összpontosítás azonnali hatást fejthet ki a (digitális) technológia megfelelő kiaknázásával.

Ha az alkalmazottak technológiailag fejlett és biztonságos módon végezhetik az adott munkához szükséges különféle feladatokat, akkor a munka gyorsabban elvégezhető, miközben lehetővé válik az adatok nyomon követése a későbbi elemzéshez és felhasználáshoz. A hatékony végfelhasználók képzése szintén fontos a biztonsági intézkedések megtérülése érdekében, például a közösségi kommunikációs tevékenységek területén (adathalászat stb.), valamint az e-mailek forgalmazói védelmének fokozása a COVID-19 hatásaként.

A kulcsfontosságú munkafolyamatok digitalizálása

A nem hatékony munkafolyamatok automatizálása jelentősen javíthatja a CRE cégek digitális átalakulását, ideértve a beszerzést, a számla-jóváhagyási folyamatot, az idő- és anyagjegyeket (T&M) és a munkaügyi irányelveket, valamint a napi jelentéseket és a munkafotókat. Fontos az alkalmazottakat segíteni abban, hogy megértsék azon vállalati irányelveket az általuk végzett tevékenységek tekintetében, amelyek meghatározzák, mit végezhetnek (illetve nem megengedett) a munkaeszközükön (pl. vállalati mobileszközön). Ha az alkalmazottak a saját eszközeiket használják, érdemes a vírusvédelembe beruházni, és a frissítések telepítését, valamint a jelszókezelő napi gyakorlatát és a többlépcsős hitelesítést tudatosítani.

A DIGITÁLIS ÁTALAKULÁS ÜTEMTERVÉNEK FORMALIZÁLÁSA

A CRE társaságoknak fontolóra kell venniük egy formalizált ütemterv létrehozását, hogy megkönnyítsék számukra a digitális átalakítás megvalósításának megértését.

Egy ilyen ütemterv az 1. táblázatban összefoglalt lépéseket tartalmazhatja. Hasznos egy technológiai partner keresése és bevonása a projekt megvalósításához, annak érdekében, hogy a szoftvereket hatékonyan kihasználják, és a projektet megfelelően irányítsák.

ÉrtékelésVizsgálja meg, hogy milyen technológiát alkalmaz a cég jelenleg, ki használja, és milyen beruházást hajtott végre a(z) (IT )termékekbe és szolgáltatásokba, valamint azok előnyeit.
FormaHozzon létre egy innovációs munkacsoportot a vállalaton belül több olyan terület képviseletével, amelyek együttműködni szeretnének a fejlesztési stratégia területein.
TervLássa el a csapatát felszereléssel és hatalmazza fel őket a digitális átalakulás tervének kidolgozására úgy, hogy összecsengjen a vállalati célokkal, és a célok számszerűsíthetők legyenek.
VégrehajtásA CRE társaságok a projekttervek végrehajtására összpontosítanak, így a digitális átállási terv végrehajtásának is hasonlónak kell lennie, egyértelműen meghatározva annak hatályát és cselekvési elemeit.
MérésNe felejtse el felmérni a terv előnyeit, és azt, hogy ennek eredményeként teljesültek-e a referenciaértékek. Kérjen visszajelzést a végfelhasználóktól, majd kezdje újra a folyamatot az értékelésnél.

A CRE TECHNOLÓGIA SIKERÉNEK LEGJOBB GYAKORLATAI

A legjobb gyakorlat ismérvei a digitális transzformációban résztvevő vállalatok számára:

  • Vezetőségi felelősségvállalás – minden a tetején kezdődik, egyértelmű vezetéssel és elszámoltathatósággal.
  • Üzleti célok kitűzése – azonosítsa és kommunikálja az üzleti hatást és az értékeket alkalmazottainak és más kulcsfontosságú érdekelteknek.
  • A siker meghatározása – szakaszokra bontva világosan fogalmazza meg az elvárt hatást, és definiálja a sikert.
  • Támogató partnerek – a szakértelem és a tapasztalatok segítenek az általános siker elérésében.
  • A projekt irányítása – a felügyelet, a kommunikáció és az elszámoltathatóság kulcsfontosságú.
  • Felhasználók bevonása – figyelemmel kísérheti és meghallgathatja a fő érdekelt feleket a terv minden szakaszában.
  • Sikerek ünneplése – ossza meg az egyszerű győzelmeket, és tegye lehetővé a felhasználók számára a jól végzett munka örömét.
  • Visszajelzés és finomítás – mérje meg a sikert a célokhoz és a várt hatáshoz képest, majd módosítsa azokat megfelelően.

 

Szerző: Aprille Bell (Managing Partner, Construction & Real Estate)

Fordította: Kuczogi László

 

 

Forrás: www.dhg.com