Egyre több szó esik az építőiparban a környezetvédő megoldások bevezetésének a szükségességéről. Ezért néhány éve fokozódó érdeklődés figyelhető meg a fenntartható építészeti trend iránt. Milyen hatással van ez a kereskedelmi építészet jövőjére?

Az építőipar számára kihívást jelent a klímaváltozás

Az Európai Bizottság adatai szerint a Közösség területén jelenleg meglévő épületek a teljes villamosenergia-fogyasztás kb. 40%-ért, az üvegházhatású gázok kibocsátásának pedig kb. 36%-ért felelősek. Ezért ki kellett dolgozni egy olyan stratégiát, amelynek célja az építőipar környezetre gyakorolt hatásának a csökkentése modern technológiák és anyagok alkalmazása által. A „zöld” – azaz a környezet szempontjából biztonságos – megoldások keresése eredményeként kialakult az úgynevezett fenntartható építészet, azaz olyan objektumok tervezésének és létrehozásának a módszere, amelyek a lehető legkisebb mértékben járulnak hozzá a fokozódó változásokhoz.

Jazz Loft, Budapest, Magyarország Alkalmazott rendszerek: MB-86 SI

Hogyan járul hozzá az építési ágazat a környezetvédelemhez?

A fenntartható építészet konkrét iránymutatásokat foglal magába a beruházók számára világszerte. A legfontosabb célok között szerepel például:

  • megújuló forrásokból (pl. napelemekből) származó villamos energia használatára lehetőséget nyújtó megoldások alkalmazása,
  • az objektum formájának a kihasználása és az üvegfelület elhelyezése oly módon, hogy a lehető legkisebbre csökkenjen a helyiségek világítási és fűtési célú villamosenergia-fogyasztása,
  • magas minőségű hőszigetelést biztosító megoldások alkalmazása az energiaveszteség csökkentése érdekében,
  • újrahasznosított, illetve olyan anyagok alkalmazása, amelyek később ismét feldolgozhatók és újból felhasználhatók más építőipari beruházásokon.

Nem csak az építőipari cégek és a tervezők veszik komolyan a fenntartható építészeti trend által támasztott követelményeket. Az építészeti megoldásokat kínáló gyártók is elmozdultak ebbe az irányba, és termékeiket a modern piaci követelményekhez igazítják. Erre jó példa az Aluprof – kiváló minőségű nyílászárókat gyártó cég, amely alapelemként termékei gyártásához alumíniumot használ. Ez az anyag többször felhasználható, így azon túl, hogy kíméli a természetes erőforrásokat, előállításához 95%-kal kevesebb energiára van szükség, mint az elsődleges alumíniumnál.

Hard Rock Hotel, Budapest, Magyarország Alkalmazott rendszerek: MB-86 SI

A környezetbarát anyagok és a modern szigetelési technológiák kombinálásának köszönhetően az Aluprof nyílászáró és homlokzati rendszerei megfelelnek a fenntartható építőipar legfontosabb tanúsítványaiban szereplő legszigorúbb szabványoknak. MB-SR50N homlokzati rendszer alkalmazásával (EFEKT vagy HI+ verzióban), illetve MB-79N vagy MB-86N nyílászáró rendszerek alkalmazásával magas hőszigetelési együttható garantálható, amely előnyösen hat a világszerte épülő épületek energiaigényének a csökkentésére.

Az Aluprof termékek kiváló minőségű kivitelének és az általuk elnyert számos környezetvédelmi tanúsítványnak köszönhetően sok tervező dönt úgy, hogy e termékeket használja a beruházásokhoz világszerte. Függetlenül attól, hogy meglévő szerkezetek felújításáról (pl. a budapesti Hard Rock Hotel), vagy teljesen új kereskedelmi objektumról van szó, mint amilyen a Gyarmati Dezső Uszoda. Az Aluprof megoldások alkalmazásával biztosak lehetünk abban, hogy nem csak hosszú éveken át fognak szolgálni, hanem abban is, hogy jelentős mértékben befolyásolják majd az épület egészének energiamegtakarítását is.

Építsünk jobb jövőt!

A kereskedelmi ingatlanok napjainkban megfigyelhető növekvő szerepével párhuzamosan szükségessé vált szerkezetük és kivitelezésük hozzáigazítása az építőipari követelményekhez. Ezért rendkívül fontos, hogy olyan megoldásokba ruházzunk be, amelyek a teljes funkcionalitás biztosításán felül környezetvédelmi szempontból is a lehető legjobb választást jelentik. Ilyen megoldásnak tekinthetők az Aluprof cég nyílászáró és homlokzati rendszerei.

Sara Kulturhus, Skellefteå, Svédország. Alkalmazott rendszerek: MB-SR50N, MB-86 SI, MB-SR50N OW

A márka stratégiai vezérelve az „Építsünk jobb jövőt” mottó. Ez a nyílászáró rendszergazda által képviselt alapvető értékeket jelenti – egy jobb jövő építésének a szándékát a következő generációk számára. Egy olyan jövőét, amelyben az építőipar és az építőipari tevékenység nem járulnak hozzá a környezet károsodásához, a beruházók, a tervezők és a gyártók együttműködése pedig funkcionális és teljes mértékben klímasemleges objektumok létrehozására fog összpontosítani.

 

A cikk az Aluprof támogatásával készült.