GRAPHISOFT: Lassan, de fehéredik, legalizálódik a magyar szoftverpiac

2336

Egyszeri licensz helyett, folyamatos szoftverfrissítésre térnek át az ügyfelek

Közel negyedével (23%) növelte első féléves árbevételét a magyar piac legnagyobb BIM szoftvercége, a GRAPHISOFT SE, elsősorban annak köszönhetően, hogy egyrészt emelkedett a szoftverfrissítés típusú előfizetői szám, illetve az új ügyfelek között megjelentek vélhetően olyanok is, akik a korábbi illegális szoftvereiket hivatalosra cserélték. A vállalat mindezt a tulajdonosának, a Nemetschek Csoportnak a német tőzsdei jelentése kapcsán közölte. A Nemetschek Csoport pénzügyi jelentéséből az is kiderült, hogy az év első félévében ismét kiemelkedően (23,9%) növelte az árbevételét, ami267,7 millió euró lett.

A Nemetschek AG budapesti székhelyű GRAPHISOFT SE leányvállalata ismét kimagasló értékesítési eredménytért el, árbevétele az év első felében 23 százalékkal nőtt. A GRAPHISOFT SE értékesítésének döntő részét fő terméke, a saját fejlesztésű BIM-építésztervező szoftvere, az ARCHICAD, illetve a hozzá kapcsolódó szolgáltatások adják, de már növekszik az AEC (építészet-gépészet-építőipar) piacot kiszolgáló termékeinek eladása is. Ez utóbbi termékek elterjedése lassabb, mert a nyugati országokhoz képest a magyar építőipar digitalizációja még csak néhány éve indult el.

A GRAPHISOFT BIM-szoftvere a legelterjedtebb itthon, piaci részesedése 90 százalékra becsült. Az új licensz eladásoknál a vállalat ugyanakkor azt tapasztalta, hogy azok több mint fele új ügyfélhez került. A magas piaci lefedettség miatt ez pedig arra utalhat, hogy a vásárlók egy része kalózszoftvert cserélhet le. A vállalat évek óta küzd a fekete szoftverhasználat ellen, és ez a tapasztalat megerősíti munkájuk eredményességét.

Reicher Péter, a GRAPHISOFT SE regionális igazgatója elmondta: „Itthon és a nemzetközi értékesítésben is azt tapasztaljuk, hogy ügyfeleink egyre inkább a legfrissebb szoftver verziónkkal szeretnek dolgozni, ezért az egyszeri licenszvásárlás helyett a folyamatos szoftverfrissítést tartalmazó előfizetéseket választják. Ez arra utal, hogy a piacunkon is kialakult a márkahűség, amit magas minőségű szolgáltatásokkal kívánunk megtartani, és tovább erősíteni.

A vállalat értékesítésében a korábbi évekhez képest erőteljesebben nőtt a folyamatos szoftverfrissítést tartalmazó előfizetések (SSA) száma, mint más felhasználási típusoké (egyszeri licensz, bérlés). Az ügyfelek egyre inkább az éves szoftverszolgáltatási díjfizetést választják,mert így munkájukat a legfrissebb szoftverrel végezhetik. A vállalat szerint a felhasználói igény eltolódik a magasabb minőségű szolgáltatási csomag, a naprakész szoftverhasználat felé. A mérnökök igénye feltehetően abból is adódik, hogy a régebbiektől eltérően a BIM szoftverek szolgáltatása komplexebb, több építőipari folyamat összekapcsolását is lehetővé teszik, emiatt hosszabb időt igényel a használatuk elsajátítása. Az ügyfelek a szolgáltatások minősége és komplexitása alapján választanak szolgáltatót és ahhoz hűségessé válnak, ugyanakkor elvárják a magas minőségű fejlesztés és kiszolgálás biztosítását.

A GRAPHISOFT SE tulajdonosa, a Frankfurti Tőzsdén jegyzett Nemetschek Csoport legfrissebb, második negyedéves tőzsdei jelentésében az első negyedévihez hasonlóan rekord (21,1 %, 137,8 millió euró) árbevétel növekedésről számolt be. A csoport működési rátája is emelkedett, értéke magasnak mondható (29%), de e mögött egy felvásárlásra épülő stratégia áll, amely a vállalatcsoport számára a dinamikus fejlődését és a legújabb technológiák és szakági csúcstermékek megszerzését biztosítja az AEC szektorban.

A vállalatcsoport profitja 20,8 százalékkal, 21,9 millió euróra nőtt a második negyedévben. Az egy részvényre jutó eredmény 0,19 euró volt. Az év első félévét tekintve az árbevétel 23,9 százalékkal (267,7 millió euró), a profit 20,3 százalékkal (41,4 millió euró) nőtt az egy évvel korábbi bázishoz képest, az EBITDA pedig 76,6 millió euró volt. A vállalatcsoport Igazgatósága megerősítette, hogy teljesíteni tudják majd a 2019-es éves tervet, amely szerint a csoport éves árbevétele 540 millió és 550 millió euró között lesz, ami a tavalyi 17 százalék helyett 19 százalékos növekedést jelent majd.

 

További információ: www.graphisoft.hu

 

 

Forrás: Mayweather-Miller Communications