Az ingatlanpiacot és az építőipart sokan annyira szerteágazó és egyedi területnek tartják, hogy talán nem is lehet rá uniformizált informatikai fejlesztéseket kínálni. Való igaz, nincs olyan rendszer, amely az ágazat minden szereplőjét teljes mértékben ki tudná szolgálni. Létezik azonban egy optimális megoldás!

A megoldás, amelyet cikkünkben bemutatunk, nemzetközi iparági tapasztalatokra alapoz, és az igények 80–90 százalékát képes kiszolgálni, a többi funkció pedig gyorsan az ügyfelek elvárásaihoz igazítható. Alkalmazása ma a fejlődés, holnap viszont akár a talpon maradás záloga is lehet.

KAOTIKUS ÁLLAPOTOK

Bár minden vállalat eltérően alakította ki saját szoftveres környezetét, nem túlzás, ha azt állítjuk, hogy ma Magyarországon az építőipari szereplők többségét egy folyamatosan toldozott-foldozott, egymással össze nem kötött alkalmazásokból álló, legfeljebb részben integrált, emiatt nem ritkán kaotikus rendszer szolgálja ki. Mindez nem csoda, hiszen a leg­több vállalkozás kisvállalatból lett közép- vagy nagyvállalattá, és rendszereiket is csak olyan mértékben bővítették, amennyire az a régi megoldás megtartásával és minimális befektetéssel lehetséges volt.

Polocz Anett, a XAPT Solutions ügyvezető igazgatója

Így fordulhat elő, hogy a projektek pénzügyi nyilvántartása nincs rendszerszinten összekötve a raktárnyilvántartással, hogy az áruátvétel külön rendszerben (gyakran Excel-táblában) zajlik, vagy hogy a projekten aktuálisan dolgozó belső munkatársak bére nincs feltüntetve a projektek költségkalkulációjában, mutatta be a jelen helyzetet Polocz Anett, a Microsoft Dynamics alapú üzleti megoldásokat fejlesztő és értékesítő, a COSMO csoporthoz tartozó XAPT Solutions ügyvezető igazgatója. A nagy multinacionális cégek az építőiparban is homologizálják a fejlett szoftveres környezetet az egyes országokban és leányvállalatoknál, de a hazai tulajdonú vállalkozások ebben a tekintetben nem állnak jól.

A helyzet az ingatlanértékesítésben sem jobb. A legnagyobb ingatlanközvetítő vál­lalkozásoknak megvan a saját rendszerük, de azok a fejlesztő és/vagy generálkivitelező cégek, akik úgy döntöttek (egyre többen), hogy saját erőből oldják meg a projektjeik értékesítését, jellemzően nem rendelkeznek ehhez megfelelő informatikai háttérrel, és ez a kisebb, legfeljebb 150 – 200 lakásos lakóingatlan építésekre fokozottan igaz. Nekik egy ilyen CRM rend­szer többek közt az alábbiakban segíthet.

MIBEN SEGÍT A RENDSZER?

  • A weboldalra érkező ügyfelekről azonnal összegyűjti az információkat és kimutatást készít a rendszer, így az értékesítő azonnal látja a tényleges üzleti potenciált.
  • Az adat rögzítve van a rendszerben, és megjeleníthető különböző látványos kimutatások segítségével. Ezáltal többek között az is látható, hogy az érdeklődők hány százaléka vásárol saját célra vagy befektetésként, és így a marketingkampányok is ehhez alakíthatók.
  • Az ügyfél státuszára is lehet szűrni, így testre szabható, hogy milyen kapcsolatfelvételi lépés következik.
  • Az ügyfél által mentett ingatlanok és a korábbi ajánlatkérések alapján a rendszer képes automatikus, névre szóló ajánlatokat küldeni hasonló ingatlanokról, megoldásokról a weboldal látogatói számára.
  • Ha az ügyfél elfogadta az ajánlatot, a szerződés kialakítása és kiküldése is működhet automatikusan. A rendszer azonnal kiszámítja a foglaló mértékét és elküldi a vásárló számára.
  • A műszaki vevőkezelő modul segítségével kialakítható a lakások berendezése; felvihetők az alapanyagok, a villamos szerelvények, a burkolatok vagy akár a bútorok kialakítása.
  • A modul összekapcsolja a műszaki tanácsadók tevékenységét a vevőkartonokkal és az alvállalkozókkal. Így a teljes folyamat nyomon követhető, és változtatás esetén az összesített ajánlat is automatikusan frissül. Tehát ha az ügyfél mégis inkább zöld csempét szeretne, de az drágább, akkor a változtatás azonnal megjelenik minden felületen és szá­mításban, ahol ez releváns.
  • Valós idejű információ nyerhető a költségek, bevételek és a profit alakulásáról. Néhány kattintással látni lehet tehát, hogy egy megépített lakás mennyi költséggel járt az anyagtól a munkaerőn át az adminisztrációig és a marketingig, így azonnal látszik, mennyiért kell és lehet értékesíteni, hogy meglegyen az elvárt haszon.
  • Az eredeti ajánlathoz olyan termékeket, szolgáltatásokat is hozzá lehet adni, amelyek nincsenek benne a rendszerben. Így minden esetben eleget lehet tenni az ügyfelek egyedi igényeinek.

A fenti előnyök mellett az is fontos, hogy egy ilyen fejlesztés alkalmazása mellett természetesen továbbra is szükség van rendszergazdára, IT-menedzserre, de a cég nincs többé annyira kiszolgáltatva nekik. Ugyanakkor az ingatlanértékesítéssel, projektszervezéssel foglalkozó kollégák végre a munkájukra tudnak koncentrálni, nem töltenek órákat a ren­delkezésre álló adatok keresésével, összefésülésével. Ráadásul egy ilyen, Microsoft alapokra épülő megoldás bármikor bővíthető úgy, hogy továbbra is integrált és átlátható marad.

JELENTŐSEN JAVUL A HATÉKONYSÁG

Mindez együttvéve a hatékonyság jelentős javítását eredményezi az ágazat szereplői számára, amire még most, a konjunktúra idején is mindenkinek szüksége van. A jelenleg még korlátlannak tűnő megrendelésállomány ugyanis előbb-utóbb elkerülhetetlenül újra versenybe csap majd át a szegmens szereplői között, ahol azok indulnak majd a legjobb helyzetből, akik a legszervezettebben tudnak működni. Ma pedig azok, akik szűkös emberi erőforrásaikat a lehető legjobban használják ki, többek közt az ilyen informatikai megoldá­soknak köszönhetően. Az innováció tehát most még „csak” versenyelőnyt nyújt, de hamarosan már a túlélés legfőbb, sőt egyetlen eszköze lehet. Mindezt úgy, hogy egy ilyen integrált rendszer bevezetésének költsége nemhogy egy ingatlanfejlesztés, de még egy komolyabb földmunkagép árát sem közelíti meg.

 

www.xapt.hu

 

 

Condair hirdetes