A BAU ONLINE ezekben a nehéz időkben is útmutató volt

897

Intenzív B2B hálózatépítés és sokoldalú piaci betekintés: a január 13-15. között megrendezett BAU ONLINE kínálata a most kialakult nehéz helyzetben is az építőipar fontos támpontjának bizonyult. 247 kiállító kínált digitális élő előadásokat és egyéni beszélgetést; a konferencia program olyan témákat dolgozott fel, mint a digitalizáció, az éghajlatváltozás kihívásai, az erőforrások és az újrahasznosítás, a jövő lakhatása, valamint a koronavírus-járvány építészetre és építőiparra gyakorolt hatása.

A BAU ONLINE iránti jelentős érdeklődés is visszaigazolja a vásárhálózatunk értékét az építőipar számára” – magyarázta Dr. Reinhard Pfeiffer, a Messe München igazgatóságának alelnöke. “Ügyfeleinknek és partnereinknek hidat kínáltunk a BAU 2023-hoz – amelyre szinte az összes ismert kiállító bejelentette részvételét.

A BAU ONLINE „erőteljesen aktivizálta az építőipart” – mondja Dieter Schäfer, a BAU München tanácsadó testületének és a Deutsche Steinzeug Cremer & Breuer AG igazgatóságának elnöke. „A digitális B2B hálózat nagymértékben hozzájárul az üzleti élet fenntartásához ezekben a kihívásokkal teli időkben. Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy a BAU ONLINE nem pótolhatja a Münchenben megrendezett, személyes találkozásokat lehetővé tevő BAU vásárokat.

A BAU ONLINE számokban

29 ország 247 kiállítója vett részt a BAU ONLINE-on, 1495 élő előadást és 4316 egyéni beszélgetést kínálva. 23 kiállító támogatta az eseményt szponzorként is. A három nap alatt 138 országból összesen 38.325 résztvevő csatlakozott; a platformot összesen 218.756 alkalommal keresték fel.

Fotó: Messe München

A konferencia program 31 fórumot tartalmazott mintegy 150 szakértővel, betekintést nyújtva a felkapott témákba. Az élő közvetítést három időzónában (Európa/Berlin, USA/New York, Ázsia/Sanghaj) közvetítették.

A BAU-nak állandó helye van a kiállítók naptárában

A BAU állandó, és ott is lesz a naptárunkban. A Schüco számára magától értetődő volt aranypartnernek lenni a BAU ONLINE premierjén.”- emelte ki Dr. Georg Spranger, a Schüco International KG marketing vezetője. „Az új formátumot mi és vendégeink is nagyon jól fogadták. Ugyanakkor természetesen már várjuk a BAU 2023-at.

Dr. Max Schöne, a heroal ügyvezető igazgatója szerint: “Kíváncsiak voltunk, hogy az új digitális formátumot hogyan fogadják a látogatók – és örömmel jelenthetjük, hogy a BAU ONLINE 2021 sikeres volt. Sok értékes megbeszélést folytathattunk a világ minden tájáról érkező érdeklődővel és potenciális ügyfelekkel, sok pozitív visszajelzést kaptunk új termékeinkről és szolgáltatásainkról.

Volker Höschele, a Bosch Professional Germany országos üzletág igazgatója kijelentette: „A BAU ONLINE lehetőséget kínált számunkra, hogy kommunikáljunk és ötleteket cseréljünk forgalmazóinkkal és felhasználóinkkal, bemutassuk új termékeinket és innovációinkat – még a társadalmi elhatárolódás idején is. Ez rendkívül fontos számunkra. Ezért köszönet illeti a Messe Münchent.

A BAU a lehető legjobbat hozta ki a jelenlegi helyzetből” – kommentálta Stefan Fischbach, az ASSA ABLOY Sicherheitstechnik vezérigazgatója. „Különösen az élő előadásokat fogadták ügyfeleink nagyon jól. A virtuális prezentációk azonban nem helyettesíthetik a személyes találkozókat. Ezért reméljük, hogy 2023-ban ismét találkozhatunk az ügyfelekkel és a partnerekkel Münchenben.

A koronavírus felgyorsítja a változást

Az építőiparban innovációra van szükségünk a klímavédelem és a kihívások, például a megfizethető lakhatás szempontjából” – magyarázta Anne Katrin Bohle, a Szövetségi Belügyi, Építés- és Településügyi Minisztérium államtitkára az online konferencia alkalmából. Így folytatta: „Ezenkívül a jelenlegi válság megmutatta, hogy az építkezésnek még ellenállóbbá kell válnia. A digitalizáció célja a fenntartható építkezés támogatása mellett az építőipar termelékenységének növelése egyaránt.

Dieter Babiel, a német építőipar központi szövetségének ügyvezető igazgatója ugyanazt az álláspontot képviselte: „Eddig az építőipar egésze jól átesett a járványon. Ennek ellenére vállalkozó-, úttörő szellemre és start-up-okra van szükségünk a fejlődéshez, a növekedéshez és a versenyképességhez.

A járvány „felgyorsította a változást” – mondta Anja Rosen építészmérnök, a Niederberghaus & Partner ügyvezető igazgatója. “Most fontos fenntartani a járványhoz kapcsolódó erőforrás-megtakarításokat és elkerülni a visszapattanó hatásokat.” Például kevesebb helyet használva az épületekben – és az adott helyet többször is használni. Világossá vált: a jövő építése egyre technikásabbá és összetettebbé válik; elengedhetetlen a korai és interdiszciplináris tervezés.

Magnus Nickl, a Nickl & Partner munkatársa példát is mondott: “A jövő kórházait nem egyedülálló épületeknek tekintjük, hanem olyan platformoknak, amelyeket mindig szükség szerint lehet összerakni.

A BAU ONLINE konferencia programja számos fontos tendenciát emelt ki az építőiparban – és világossá vált, hogy  „a COVID-19-en túl már nem lehetséges egyszerű „szokásos üzletmenet”- mondta Markus Sporer, a BAU kiállítás menedzsmentjének egyik tagja.

A személyes kapcsolat a BAU 2023-nál minden eddiginél relevánsabb lesz” – magyarázta Matthias Strauss, a BAU kiállítás egyik szervezője. “Itt az építőipar és valamennyi szakágának – koronavírus által kiváltott – hosszú távú átalakulását kompakt módon mutatják majd be.

 

További információ: www.bau-muenchen.com

 

 

Forrás: Messe München