A Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletágért felelős, újonnan kinevezett vezetőségi csapata

A Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletága erősíti az ügyfeleket középpontba helyező stratégiai fókuszt és regionális üzleti értéket teremtő központot hoz létre. A vállalat ezzel egyidőben regionális szinten központosítja szervezetét az üzleti tevékenységért felelős új ügyvezető alelnökök kinevezésével.

A Skanska kereskedelmi fejlesztési üzleti egysége Közép-Kelet-Európa tíz városában, négy országban működik: Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Romániában. A közép-kelet-európai régió piacvezetőjeként a fejlesztőcég eddig mintegy 1,3 millió m2 irodaterületet adott át.

A magas minőségű fenntartható épületeknek, a nemzetközi tapasztalatnak, valamint a kiváló pénzügyi teljesítménynek köszönhetően a Skanska sok újonnan érkező vállalatot vonzott Közép-Kelet-Európába, valamint számos visszatérő bérlővel és befektetővel rendelkezik. Az új vezetők kinevezésének célja az országhatárokon átívelő együttműködés erősítése a régión belül, a hosszú távú partnerségek kiépítése, illetve a projektportfólió regionális szinten történő bemutatása.

A Skanska a legnagyobb irodaépület fejlesztő Európában[1] és piacvezető a közép-kelet-európai régióban. Az új felsővezetői csapattal a jövőben is sikeres üzleti tevékenységet folytatunk,még nagyobb hangsúlyt fektetve az ügyfeleinket támogató regionális stratégiára. Ezzel párhuzamosan továbbra is kiállunk értékeinkért, és folytatjuk a Skanska fenntarthatósági utazását egy olyan vállalatként, amely „megváltoztatja a világot”, ahogy a közelmúltban neveztek meg minket[2]. Ez a cím egyszerre nagy elismerés és felelősség. A kihívásnak megfelelendő azt az ambiciózus célt tűztük ki magunk elé, hogy 2045-ig elérjük a nettó zéró karbonkibocsátást az üzleti eredmények fenntartása mellett. A szervezet felkészítése e hosszú távú cél elérése érdekében már most kezdődik ezzel a sikeres szakemberekből álló erős vezetői csapattal, amelynek tagjai mindannyian elhivatottak a vállalati és környezeti célok megvalósítása iránt” – mondta el Katarzyna Zawodna-Bijoch, a Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletágáért felelős elnök-vezérigazgató.

A Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletágért felelős, újonnan kinevezett vezetőségi csapata 2020. január 21-től tölti be új pozícióját:

  • Katarzyna Zawodna-Bijoch, elnök-vezérigazgató,
  • Arkadiusz Rudzki, értékesítésért és bérbeadásért felelős ügyvezető alelnök,
  • Mariusz Krzak, lengyelországi üzleti tevékenységért felelős ügyvezető alelnök (Varsó,Wrocław, Gdańsk),
  • Marcin Łapiński, lengyelországi üzleti tevékenységért felelős ügyvezető alelnök(Krakkó, Katowice, Łódź, Poznań),
  • Aurelia Luca, romániai üzleti tevékenységért felelős ügyvezető alelnök,
  • Alexandra Tomášková, magyarországi és csehországi üzleti tevékenységért felelős ügyvezető alelnök,
  • Thomas Henriksson, pénzügyi ügyvezető alelnök és pénzügyi igazgató,
  • Karolina Radziszewska, emberi erőforrásokért felelős ügyvezető alelnök,
  • Jacob Møller-Nielsen, a Kiválósági Központért felelős ügyvezető alelnök,
  • Tomaš Fabian, jogi ügyekért felelős ügyvezető alelnök.

Az egyik legnagyobb változás az új felépítésben a magyarországi és csehországi kereskedelmi fejlesztési egységek üzleti összevonása. Az újonnan létrehozott egységet Alexandra Tomášková, a magyarországi és csehországi tevékenységért felelős ügyvezető alelnök vezeti azonnali hatállyal. Korábban ügyvezető igazgatóként a csehországi kereskedelmi fejlesztési üzleti egységért volt felelős, és mostani kiterjesztett feladatköre a cseh üzleti tevékenységben folytatott sikeres vezetői tevékenységének eredménye.

Alexandra különböző szerepkörökben közel húsz éve aktív az ingatlanpiacon. A Skanska-nál meghatározó szerepe volt az olyan projektek sikerében, mint a Corso Court, a Five vagy a Visionary. Alexandra és csapata legutóbb a Praga Studios projektet adta át és értékesítette, ami egy példátlan kereskedelmi siker és egész Prága városa számára mércét állított fel.

A két ország összevonását egy üzleti egységgé kitűnő lehetőségnek tartom. Természetesen folytatni akarjuk a sikeres üzleti tevékenységünket mindkét országban, ugyanakkor azt tervezzük, hogy a legjobb részeket kiemelve egy sikeres egységet hozzunk létre, ami felhasználja a benne rejlő lehetőséget, tehetséget és tudást. A szinergia előnyeit ki fogjuk használni, és inspiráljuk egymást. Mindemellett, támaszkodni fogunk a Skanska Közép-Európa építési üzletágával kialakított jó kapcsolatunkra.” – mondta Alexandra Tomášková, magyarországi és csehországi üzleti tevékenységért felelős ügyvezető alelnök.

Marcin Łapiński, a Skanska Magyarország korábbi ügyvezetője igazgatója kiemelkedő és egyben fenntartható üzleti eredményeket elérve megerősítette a vállalat helyzetét a magyar piacon megbízatásának négy éve során. Csapatával közösen értékesítették az Erste Ingatlan Alapnak a Nordic Light irodakomplexumot és a Mill Park projektet.

Jelenleg a már előzetesen 100%-ban bérbeadott Nordic Light Trio kivitelezése zajlik, amelyet a JR AMC, egy dél-koreai ingatlanbefektetési alap vásárolt meg első közép-kelet-európai irodaház-befektetéseként. Mindezek felett, Marcin biztosította a Skanska jövőbeni projektek folyamatos sorát egy vonzó ingatlanportfolió kialakításával.

Marcin Łapińskit most a lengyelországi üzleti tevékenységért felelős ügyvezető alelnöknek nevezték ki. Új pozíciójában felelős lesz a Skanska tevékenységéért Krakkóban, Katowicében, Łódźban és Poznańban, magával hozva széleskörű nemzetközi tapasztalatait és szakértelmét, ami hozzájárul majd a Skanska további jövedelmező fejlődéséhez Lengyelországban.

Az egyik legnagyobb régiószintű változás, amely biztosítani fogja a kiváló minőségű, technikailag fejlett és fenntartható projektek kivitelezését a karbonsemleges épületek megvalósításához vezető úton, a Kiválósági Központ létrehozása.

Ez a csapat összegzi és egységesíti mindazt a szaktudást, amely olyan kiemelt területeken, mint a digitalizáció, a fenntarthatóság, az innováció, a műszaki minőség, az egészség és a biztonság rendelkezésre áll a vállalatnál, annak érdekében, hogy magas színvonalú, jövőképes termékeket nyújtsanak a bérlők és a befektetők számára.

A fenti változások tükrözik a Skanska azon törekvését, hogy a jövőben a stratégiai projektekre, az ügyfelek igényeire és az ambiciózus környezetvédelmi célok elérésére összpontosítson.

 

További információ: www.skanska.hu

 

 

Forrás: GRAYLING

 

__________________________________________________________________

[1] – A Property EU 2019-es irodafejlesztői rangsorának megfelelően: https://propertyeu.info/Nieuws/MAGAZINE-Skanska-tops-PropertyEU-s-office-developers-ranking/a41c781f-02f0-49fb-b822-c32805202b0d
[2] – A Fortune magazin 2019-es „Change the Word” (“Változtasd meg a világot”) listáján a Skanska a 20. helyen végzett, az egyedüli építőipari/mérnöki vállalatként a listán: https://fortune.com/change-the-world/2019/skanska/