Az építőipar a 2021-es évben ismét bővülni tudott, a piac szinte minden szegmensében aktív megrendelőkkel, számos építési projekttel találkozhattunk. A Market Építő Zrt. önállóan is kiemelkedően magas, 289 Mrd Ft forgalmat realizált – ismertette közleményében a vállalat. Kiemelték, ez az a nagyságrend a magyar magasépítési piac vezető, kiemelkedő vállalkozásává emelte a Marketet.

A teljes Market-Csoport – a tíz, tevékenységét támogató leányvállalattal kiegészülve – aggregált forgalma 360 Mrd Ft, jelentőssé téve a Csoport iparágban betöltött meghatározó szerepét. A Market-Csoport a magyar kivitelezői piac talán leghatékonyabb vállalkozásaként fókuszál a csoporton belüli szinergiákra, együttműködésekre, melyet jól mutat a 296 Mrd Ft-os konszolidált forgalma. Ez azt is mutatja, hogy a tagjaik 71 Mrd Ft-os forgalmából 7 Mrd Ft-ot realizált külső piacokon, a fennmaradó 64 Mrd Ft-ot a Csoporton belüli feladatokra allokálták az érintett társaságok – közölte szerdai közleményében a Market.

A Market működésének hatékonyságát mutatja az iparágban második éve erősen érezhető kapacitáshiány ellenére javuló eredményesség szintje. A pandémia miatt a 2020-as évben a munkák lelassultak, és ez látszott a forgalomban is, azonban ami ott elmaradt, az a forgalom áthúzódott 2021-re. A 2021-es évre realizált jelentős forgalombővülés ellenére a Market eredményessége javulni tudott. A forgalomra vetített adózott eredmény vonatkozásában ez a szint a 2020-as 9,3 %-ról 2021-re 12,5 %-ra emelkedett, így az adózott nyereség összege 36,5 Mrd forint, melyet a digitalizációnak, az adatelemzésnek és a számos, hatékonyságjavító intézkedésnek köszönhetően ért el a társaság – összegezte a vállalat.

A Market a forgalmát a hazai piacon folytatott magasépítési tevékenységből realizálta 2021-ben is. Átlagosan 36 projekten dolgozott egy időben, de összesen 68 db projekten zajlott építkezés a Market szervezésében a tavalyi évben. A projektek zömét, 62 db-ot a szabadpiacon realizálta a társaság, ezen felül 6 db közbeszerzési feladatban vállalt kivitelezői szerepet a Market. A forgalom vonatkozásában a döntő hányad, 81,5 % a szabadpiacról realizált forgalom, a közbeszerzések aránya a korábbi évekhez képest kimagasló 18,5 %-os szintet ért el, főként az MVM Dome év végi befejezése miatt.

Hozzátették, a Market piacvezető szerepét az is jól szemlélteti, hogy az utóbbi években a Budapesti Értéktőzsde meghatározó cégei közül három olyan kiemelkedő vállalat, mint a Telekom, a MOL és az OTP irodaházát is a cég építette.

“Az idei évben a versenyképességünk javítása, a teljesítményünk biztonsága lesz a legfontosabb feladatunk” – fogalmazott közleményében az építőipari cégcsoport.

 

Forrás: Market sajtóközlemény