Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szervezésében Építőipari Hazahívó Börze rendezvény volt Münchenben a magyar főkonzulátus közreműködésével. Az ÉVOSZ szakmunkásokat és mérnököket hazahívó programjának első állomása a nagy részvétel mellett megtartott müncheni rendezvény.

A hazahívó kampány bajorországi eseménye kapcsán a szervezők több mint 50 ezer külföldön élő magyar munkavállalót értesítettek, 3 ezer aktív facebookos érdeklődés mellett több száz építőipari szakmunkás és mérnök kapcsolódott a hazahívó programba.

A müncheni rendezvényen Dr. Németh Krisztina vezető konzul köszöntette a résztvevőket, majd a magyar állampolgárok németországi helyzetéről és általuk ismert tevékenységéről adott tájékoztatást.

Koji László, az ÉVOSZ elnöke az építési ágazat lehetőségeit értékelve rámutatott, hogy 2023-ig 25000 milliárd Ft értékű munkája lesz az építőiparnak, amit jelentős gépesítés mellett, jobban szervezett munkával, a foglalkoztatottak magasabb bérezésével és megbecsülésével lehet teljesíteni. Az ÉVOSZ elnöke hangsúlyozta, hogy a sikeres hazai cégek ma már a jó szakmunkásnak a nettó 350-400 ezer Ft/hó fizetést megadják jól teljesítő mérnökök pedig a 600 ezer Ft/hó jövedelmet elérik. A vállalkozások minőségi-teljesítmény prémiumokkal ösztönöznek, lakhatási támogatásokkal és folyamatosan képzik munkavállalóikat.

A rendezvényen hét magyar építőipari cég mutatkozott be és tett ajánlatot a résztvevőknek. A hét vállalkozásnak a Magyarország egész területét lefedve vannak és indulnak tervezési-kivitelezési munkái, így az érdeklődők itthoni családjainak közelében tudtak személyre szabott tartós foglalkoztatási ajánlatot tenni.

A sikeres müncheni rendezvény alátámasztja az ÉVOSZ hazahívó programjának időszerűségét, létjogosultságát.

A külföldön dolgozó építőipari szakmunkások és mérnökök többsége a 2008-2013. közötti recessziós években hagyta el a hazai építésgazdaságot. A Nyugat-Európában munkát vállalt magyarok egy részének hazatéréséhez szükséges testre szabott ajánlatok megtétele egyértelmű garancia a tartós hazai foglalkoztatáshoz, támogatások a lakhatáshoz, otthonteremtéshez. Igénylik a kreatív munkát és a külföldön megkereshető pénzeknek legalább a 60%-át.

Mivel nincs elegendő információ a hazai lehetőségekről, az ÉVOSZ ezért is döntött úgy, hogy az építésgazdaság marketingjével, kommunikációjával foglalkozó Tagozatát is rövidesen létrehozza a szakma legjobb kommunikációs szakembereinek, vállalkozásainak közreműködésével. A müncheni rendezvény tapasztalatait is felhasználva folytatódik az ÉVOSZ programja.

 

 

Forrás: ÉVOSZ

 

Guardian banner