A segítség, mint marketingpolitika

145

Magasabb szintű felelősségvállalásra van szükség, a vállalkozásoknak segíteni kell a vevőiket, amiben csak tehetik! Azon kell folyamatosan gondolkodni, hogyan lehet könnyebbé, élhetőbbé, szebbé, vidámabbá, szórakoztatóbbá tenni a vevők életét – mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője, a Trust Summit Kick-Off 2021 konferencián.

A szakember véleménye szerint a vállalkozásnak a közvetlen értékesítésen túl segíteni kell célcsoportjának tagjait. Azon kell gondolkodni, mivel lehet hozzájárulni a céljaik megvalósításához, problémáik megoldáshoz.

Gondolj úgy a vevőidre, mint a barátaidra, akiknek segíteni szeretnél. Gondold végig mit tehet a vállalkozás, hogy jobb és könnyebb legyen a vevőid élete” – tanácsolja Markovich Béla.

Rendszeresen kérdezzük a meg a piacunkat,hogy milyen problémáik, milyen céljaik, vágyaik vannak. Ne csak a vállalkozás termékeivel, szolgáltatásával kapcsolatos dolgokra figyeljünk, hanem mérjük fel, ismerjük meg a piacunk általános céljait, problémáit. Végezzünk felméréseket, kutatásokat, beszélgessünk sokat a vevőkkel, hogy megismerjük a helyzetüket és a dolgok mögé láthassunk.

Ha sikerült konkrét problémákat azonosítani, hívjuk össze a munkatársakat és közösen ötleteljünk, hogyan tud a vállalkozás ezekre a problémákra megoldást adni, hogyan tudunk segíteni. Így született a Mesterek Mestere díj, a Magyar Építőipari Szakemberek Közössége, az Országos Építőipari Szakember Találkozó és a Mapei Értékesítési Akadémia.

Ennek a szemléletnek tulajdonítjuk, hogy folyamatosan átlag feletti növekedést sikerül elérnünk a legnehezebb piaci körülmények között is. Azonban az üzleti előnyök mellett ugyanilyen fontos az erkölcsi többlet, amit ezek a programok adnak” – mondta Markovich Béla.

 

 

Forrás: Hírnévügynökség