2018. november 19., hétfő

 

 

 

bud-airport-kicsiÚjabb fejezettel folytatódik a Budapest Airport repülőtér fejlesztési és beruházási programja. Hétfőn reggel 8.00 órától megkezdik a 2. futópálya betonjának, pályavilágításának és elektronikus leszállító rendszereinek felújítását. Az utasok mindebből szinte semmit nem fognak érzékelni, legfeljebb annyit, hogy a széliránytól függően megnövekedhet a gépek gurulási útvonala a terminál és a futópálya között.

A Budapest Airport mintegy 620 millió forintot (2 millió eurót) költ a repülőtér két futópályájának és navigációs rendszereinek karbantartására az idén tavasszal. A határidők betartása kulcsfontosságú, hiszen minden javítási munkának be kell fejeződnie, mielőtt júniusban megkezdődik a nyári utazási csúcsidőszak.

A felújítási munkák hétfőn reggel 8.00 órakor kezdődnek, amikor lezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 3,7 kilométer hosszúságú 2. futópályáját, amely a főváros XVII. kerülete valamint Ecser és Vecsés közelében fekszik. A tervek szerint a 2. futópályát és a hozzá kapcsolódó gurulóutakat három hétre kell bezárni, vagyis a munkálatoknak 2014. április 27-ig be kell fejeződniük. A kötelező hatósági ellenőrzést és átvételt követően a felújítási munkát a „régi" 1. futópályán folytatják egészen május 27-ig.

A Budapest Airport két párhuzamos futópályát üzemeltet (3,7 és 3 km hosszúságúak) amelyek között középen helyezkedik el a repülőtér 2. Terminálja. A két futópálya együttes betonfelülete meghaladja a 300.000 négyzetmétert, ami több mint 42 futballpálya területe.

bud-futopalya-kicsiA karbantartás során a betonfelület és a közte lévő dilatációs hézagok legkisebb hibáit is ki kell javítani, mert bármilyen kis méretű törmelék is súlyos hibát okozhat, ha azt beszippantja egy repülőgép hajtóműve. Emiatt az építőknek szinte ping-pong asztal simaságú betont kell visszaadniuk a forgalomnak. A repülőtéri beton különleges minőségű anyag, hiszen ki kell bírnia egy akár 400 tonnás, 250 km/h sebességgel leszálló óriásgép földet érésekor keletkező terhelést is. A Budapest Airport úgy időzítette a munkálatokat, hogy a beton javításával egy időben végezzék el a fénytechnika, a navigációs rendszerek, az elektromos ellátás és a vízelvezető csatornahálózat karbantartását is, így a lehető legrövidebb időre kell csak egy-egy futópályát lezárni.

Nagyon szoros határidőkkel kell dolgoznunk, hiszen a munkákat addig nem kezdhettük el, amíg fennállt a téli időszakban az éjszakai fagyok veszélye – emiatt romlott volna a betonozás minősége. Ugyanakkor nem is késhetünk a munkákkal, mert a nyári utazási szezonra mindennek kész kell lennie." – jelentette ki Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Szolgáltató Központjának vezetője. A javítási- és karbantartási munkákért felelős igazgató hozzátette: „Reményeink szerint az utasok mindebből vajmi keveset vesznek majd észre, legfeljebb csak annyit, hogy némileg megnő a futópálya és a terminál közötti földi gurulás ideje. Szerződött partnereinkkel együtt minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy a futópályákat és a gurulóutakat a lehető legjobb állapotban adjuk vissza a légitársaságok használatába."

A Budapest Airport az elmúlt hét évben már több mint 320 millió eurót, azaz 100 milliárd forintnál is többet fektetett be a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztésébe és modernizálásába. A fejlesztések legfontosabb eleme, a 2. Terminál központi csarnoka, a SkyCourt mintegy 100 millió euróból, azaz mintegy 31 milliárd forintos beruházásból valósult meg. Az épület - átadása óta - számos nemzetközi építészeti díjat is kapott. A Budapest Airport a jövőben évente mintegy 15 millió eurónyi, azaz 4,5 milliárd forintos fejlesztéseket tervez a repülőtéren. A mostani pályafelújítás várható környezeti hatásairól a Budapest Airport tájékoztatta a repülőtér szomszédságában fekvő fővárosi kerületek és szomszédos települések önkormányzatait és lakosságát is.

 

Forrás: Budapest Airport

 

Eseménynaptár

November 2018
H K Sz Cs P Szo V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Keresés

jegyvasarlas 120 240

MEHI-kepzes 180x180

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web